8 beneficii ale liniștii pentru sănătatea fizică și psihică

  Categories: Lifestyle,
22. oct'21

În zilele de azi, liniștea este foarte rară și prețioasă, deoarece este deranjată de muzică pe fundal, podcasturi, conversații cu colegii, prietenii și familia, sau chiar de traficul din orașe sau avioanele care zboară deasupra noastră. Cu toate acestea, liniștea vindecă. Medicii, psihologii, călugării și oamenii care sunt înconjurați zilnic de zgomot și gălăgie, știu asta. Iată 8 motive pentru care uneori este bine să meditați în liniște.

Petrecerea timpului în liniște poate avea un impact semnificativ asupra sănătății noastre mentale și fizice. Da, este adevărat că, absența sunetelor și a zgomotului evocă în mulți, singurătate, dar s-ar putea să descoperiți că, liniștea vă va încăra, precum și prezența diverselor sunete. Dăți o șansă liniștii și descoperi-i aspectele pozitive.

Vă îmbunătățește concentrarea

Nu vă puteți concentra la lucru nici măcar la o sarcină simplă care nu v-a deranjat până de curând? Opriți muzica, cere-ți colegilor câteva minute de liniște sau mergeți într-o cameră în care va fi liniște și fără alte persoane. Este dovedit științific că liniștea ne ajută să ne concentrăm mai bine asupra activității pe care o desfășurăm, reduce încărcătura cognitivă și, de asemenea, nivelul de stres. Fără stimuli externi de zgomot, ne putem concentra mult mai bine asupra sarcinii pe care o avem de făcut, pentru că îi acordăm o atenție deplină. Luați-vă rămas bun de la multitasking, cel puțin pentru o perioadă, și încearcați să lucrați în liniște. Nu degeaba se cere liniște la testele și examenele de la școală.

Poate scădea tensiunea arterială

Hipertensiunea arterială este adesea un ucigaș tăcut. Deranjează un număr mare de oameni, dar nu toată lumea îi acordă importanță și este tratată pentru asta. Dacă aveți deja prea mult sarcini și lucați fără pauză, s-ar putea să fiți surprinși de nivelul crescut de stres și tensiune arterială. Tensiunea arterială crește și în cazul în care vă petreceți timpul într-un mediu zgomotos, fie că este vorba de centre comerciale, discoteci, nunți sau „doar” radioul non-stop pornit la birou. Suferați de hipertensiune arterială și sunteți adesea stresați? În timpul zilei, răsfățați-vă cu trei minute de liniște în loc de o melodie de trei minute. Sănătatea vă va mulțumi pentru asta..

Benefity ticha dievca

Stimulează dezvoltarea creierului

Calmarea minții poate avea un efect pozitiv asupra sănătății creierului nostru. De exemplu, știați că două ore de tăcere pot stimula creșterea de celule noi într-o zonă a creierului legată de memorie și emoții? Cercetările au confirmat până acum acest lucru doar la șoareci, dar din moment ce știm că, liniștea vindecă, rezultate similare pot fi observate la om.

Calmează gândurile rapide

Gândurile rapide, așa numite. racing thoughts (literalmente, idei de curse) sunt un semn de anxietate. În acest caz, tăcerea poate să nu pară o formă adecvată de terapie la început, deoarece în tăcere ies la suprafață multe gânduri, pe care uneori le împingem înapoi. Cu toate acestea, liniștea ne poate aduce liniște sufletească și, în mod paradoxal, ne învață să nu ne gândim la toate detaliile posibile. Este nevoie doar de puțină practică, dar nu este imposibil. Ori de câte ori aveți câteva minute de liniște, concentrați-vă doar pe ceea ce vă înconjoară, percepeți fiecare detaliu din cameră (sau din natură) și ignorați gândurile care ies la suprafață.

Acesta controlează nivelul de cortizol

Am menționat deja efectul pozitiv al liniștii asupra stresului în legătură cu hipertensiunea arterială. Expunerea prelungită la zgomot neplăcut poate duce la eliberarea crescută a cortizolului, hormonul stresului. Cortizolul crescut pe termen lung duce la rândul său la probleme mentale, creșterea în greutate, probleme digestive și, nu în ultimul rând, probleme ale somnului. Dacă nu vă puteți imagina viața fără agitația orașului mare, centre comerciale, concerte gălăgioase sau diverse petreceri, nu uitați să luați din când în când o pauză și să vă bucurați de câteva momente de liniște.

Benefity ticha sluchadla

Ajută la somn și insomnie

Somnul în întuneric și în liniște are efecte benefice asupra organismului și cu siguranță nu trebuie subestimată calitatea somnului. Sunetele din mediul înconjurător pot avea un efect negativ asupra acestuia, mai ales dacă locuiți într-un bloc. Cu toate acestea, odihna bună de noapte începe înainte de a merge la culcare. Igiena somnului este de asemenea, foarte importantă, pe care ar trebui să o începeți cu cel puțin o oră înainte de culcare. Luați-o mai încet, puneți telefonul deoparte și, în loc să vizionați un film sau un serial, citiți o carte sau faceți o plimbare la aer curat.

Vă va învăța să vă bucurați la maxim de prezent

Mulți oameni trebuie să-și umple imediat liniștea cu o activitate, conversație, muzică, rețele sociale sau privitul la televizor. În aceste vremuri agitate, cu toții simțim pur și simplu că trebuie să fim în permanență în mișcare și că a nu face nimic este greșit. Când următorul lucru pe care îl simțiți este impulsul de a face ceva, opriți-vă, așezați-vă și stați în liniște cel puțin câteva minute. O astfel de relaxare vă va permite să vă bucurați pe deplin de momentul prezentului și să puneți corpul într-o stare parasimpatică. În această stare, există relaxare musculară, digestie și odihnă generală.

Încurajează creativitatea

O minte limpede este adesea cheia creativității. Nu vă merge așa de bine la serviciu, la școală sau nu aveți inspirație. Poate că sunteți deranjați de zgomotul care vă înconjoară în mod constant și nu vă ajută nici rețelele de socializare, de unde apar în orice moment lucruri și articole noi, care ar trebui să vă inspire. Un moment de liniște vă poate aduce multă creativitate și vă poate inspira în creearea lucruilor noi. Inspirația pe care o căutați este adesea ascunsă în interior, dar din cauza zgomotului din împrejurimi, nu aveți ocazia să o descoperiți.

Liniștea vindecă și cu siguranță ne vor da dreptate cei care au descoperit deja efectele sale benefice. Aduceți puțină liniște și în viața dvs. Bucurați-vă de condus cel puțin ocazional fără radio, lăsați-vă căștile acasă în timp ce mergeți sau alergați, opriți filmul care se redă în fundal fără motiv și începeți să vă treziți cu câteva minute înainte de restul familiei. Tăcerea de dimineață a casei înainte de a se trezi restul familiei este de neprețuit.